Saturday, October 16, 2010

FITNAh LAGI



Salam perjuangan..

Matlamat Menghalalkan Cara..

itulah ungkapan yang sesuai ditujukan kepada Golongan yang terdesak untuk mendapatkan undi. fitnah, penipuan dan penyelewengan adalah jalan terbaik untuk mendapatkan sokongan populariti dan perhatian daripada warga kampus demi kemenangan sesi kali ini. Baru sahaja didedahkan penipuan fakta terhadap isu HX GMUKM sekali lagi merancakkan suasana dengan kekecohan baru iaitu dengan menuduh JAKSA KOLEJ PENDETA ZA"BA menganjurkan satu rombongan untuk menyaksikan Konsert Adam Lambert.

Lambakan Poster2 haram tersebar di Kolej Pendeta Zaaba dengan tertera No YDP kolej sekali terhadap penganjur Jaksa ZABA dalam rombongan menyaksikan konsert ADAM LAMBERT. GMUKM lantas menyiarkan berita dengan menuduh ini adalah perbuatan Jaksa Kolej yang kononnya selalu terlibat dengan kegiatan Hendonisme, konsert pergaulan bebas dan sebagainya. tindakan ini ternyata telah menjerat GMUKM sendiri.

Disini TSB ingin membri pandangan bagi Flyers yang bertebaran di KPZ minggu ini.

jika diperhatikan kepada flyers yang diedarkan jika program tersebut adalah program peringkat Kolej, perkara paling penting adalah setiap poster atau flyers dan sebagainya perlulah mempunyai cop rasmi kolej, perkara ini tidak hanya berlaku di KPZ sahaja sebaliknya proses atau prosedur ini adalah biasa bagi semua kolej. Jika dilihat pada Poster tidak mengenakan sebarang cop kolej adakah ini benar-benar penganjuran jaksa KPZ? walaupun tertera nombortelefon YDP tidak dpt mengesahkan bahawa ini adalah penganjuran jaksa KPZ. pemfitnah mungkin tidak tahu nama YDP KPZ.

selain itu, dari segi perkhidmatan bas, bagi mendapatkan perkhidmatan bas itu bukan semudah yang disangka, berbagai prosedur dilalui bagi seseorang atau organisasi untuk mendapatkan perkhidmatan Bas UKM. dalam kes ini, Tidak semudah itu PPP akan meluluskan bas bagi sebuah program yang dilihat tidak berguna. mungkin bagi mereka jika permintaan ini datang dri penyokong dan pendokong mudah mendapatkannya dan atas dasar itulah fitnah itu berleluasa.

dalam kes ini juga YDP jaksa zaba juga telah menafikan tentang penglibatan jaksanya dalam program yang tidak mendatangkn faedah. beliau dengan berani telah memberi komentar pada Blog GMUKM dengan memberi no. telefon untuk mendapatkan penjelasan menegnai fitnah tersebut. hal ini tidak seperti GMUKM yang penakut dan bacul, ibarat pepatah "baling batu sembunyi tangan".

kepada GMUKM berbagai cara lagi kita boleh lakukan untuk mendapatkan sokongan dan perhatian daripada warga kampus, tindakan lapuk ini sudah berulang kali terjadi dan warga kampus sudah masak dengan taktik sebegini. dan peringatan kepada sesiapa bila ingin mengulas sesuatu biarlah berhemah dan bertanggungjawab, bukannya atas dasar kepentingan diri dan kemegahan diri.

wasalam..

"Belajar Itu Satu Ibadah, Maka Belajar itu Lebih Baik"

No comments: