Tuesday, January 11, 2011

Jawapan Kepada Isu Khinzir

Sebagai respon kepada kepada entri kurang menyenangkan tentang 'pendatang baru' di kolej burhan. Boleh baca di sini. Aspirasi UKM telah menemubual beberapa individu yang telah mendepani hal ini beberapa hari sebelum ia dijadikan sentimen politik.

JAKSA Kebajikan Kolej Burhanuddin Helmi telah terlebih dahulu melaporkan perkara ini kepada Ketua Pengawal Wisma Aman, MEJAR (B) HOUSSAINI AB. GHANI. Menurut beliau, pihaknya akan mengabil tindakan secepat mungkin bagi menyelesaikan isu ini yang dilihat berpotensi untuk merebak ke tempat-tempat lain di UKM.

JAKSA Burhanuddin Helmi juga menjelaskan bahawa masalah ini berpunca dari tempat pembuangan sampah yang telah diselerakkan oleh monyet yang kemudiannya menarik perhatian binatang lain seperti anjing dan khinzir untuk mencari makanan. 'Pendatang' ini akan lebih aktif di antara jam 10.00 malam hingga 5.00 pagi. Pengurus kolej juga telah dimaklumkan berkenaan hal ini dan beberapa cadangan untuk mengatasi masalah ini telah diutarakan kepada pihak pentadbiran kolej.

Aspirasi UKM mengucapkan terima kasih kepada JAKSA Kebajikan Kolej Burhanuddin Helmi kerana telah mengambil langkah awal untuk menyelesaikan isu ini. Aspirasi UKM juga menasihatkan kepada para pelajar untuk berhati-hati dan jangan panik sekiranya berdepan dengan 'pendatang' ini.

1 comment:

amieiezam said...

jangan panik?

huish saya pernah jumpa binatang tuh (UKM 1998) PANIK adik oiii

nih yang tunggal dan bertaring!!!