Wednesday, October 13, 2010

UKM 4 GAGAL


SALAM PERJUANGAN..

KUALA LUMPUR 13 Okt. - Empat penuntut Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) bakal berhadapan dengan tindakan tatatertib apabila Mahkamah Tinggi menolak permohonan injunksi erinford (status quo dikekalkan sehingga rayuan didengar di Mahkamah Rayuan) mereka bagi menghalang universiti itu berbuat demikian.

Keempat-empat penuntut itu didakwa terbabit dalam kempen Pilihan Raya Kecil Hulu Selangor pada April lepas.

Hakim Datuk Aziah Ali membuat keputusan itu dalam kamar dengan dihadiri peguam Haris Ibrahim yang mewakili penuntut berkenaan, Peguam Kanan Persekutuan Aida Adha Abu Bakar bagi pihak Kerajaan Malaysia dan Menteri Pengajian Tinggi, manakala UKM diwakili peguam Sarah Abishigam.

Haris memberitahu pemberita selain itu, Aziah turut mengekalkan perintah kos guaman yang perlu ditanggung oleh kesemua penuntut terbabit sebagaimana keputusannya pada 28 September lalu, berkaitan kes sama.

Pada 7 Oktober lepas, ketika berhujah untuk pendengaran permohonan injuksi itu, peguam Malik Imtiaz Sarwar yang turut mewakili semua pelajar berkenaan, memohon supaya mahkamah tidak menetapkan sebarang kos memandangkan pemohon terdiri daripada golongan yang masih menuntut. - Bernama

kegagalan UKM 4 dalam rayuan memberikan autoriti kepada Universiti untuk menjalankan perbicaraan dalam mahkamah universiti. UKM 4 sememamngnya telah banyak telah gagal untuk menentang Uiversiti sendiri dan berjaya memalukan UKM dengan tindakan menyaman UKM. namun tindakan ini gagal.

UKM4 juga berdepan dengan pembayaran kos yang tinggi apabila menanggung kos guaman oleh mereka sendiri. persoalannya dimana mereka berempat mempunyai kos untuk membayar kos guaman yang agak tinggi memandangkan mereka masih lagi menuntut dan mengharapkan wang pinjaman dari PTPTN dan MARA. mungkinkah dibiayai oleh pihak luar memandangkan latar belakang politik mereka.

diharap dengan kejadian ini mahasiswa perlu lebih bijak dalam memikir dan mencorakkan masa depan negara. ingin berpoltik biarlah bukan dengan cara partisan atau belajarlah terlebih dahulu sebelum giat dalm bidang politik.




mungkinkah ini??


"BELAJAR LEBIH BAIK"

1 comment:

Pena Agenoz BERBISIK... said...

Salam Ukhwah...

Maaf PAB berkata2 :

PAB tak fahamlah mahiswa mcm deme nie...BERCITA2 TERLALU TINGGI mcm BOSS deme si Anuu..WAR Al-CIFUT tue...

Korang nie memalukan mahasiswa Malaysia jer...Hidup BIAR BIJAK..jgn TIDAK CERDIK...

Korang nie tak faham AUKU ker buat2 tak faham..

Kalau deme nk sokong Parti Politik pun...sokong utk mengundi cukuplah...Tak payahlah NK CABAR AUKU...atau terlibat secara langsung...

KATA MAHASISWA...TAPI OTAK LETAK KT LUTUT...Baik korang bagi peluang study kpd YG LEBIH BERHAK...

Gilo!!!

Pesanan PAB : Jgn guna perkataan 'gilo' sebarangan. N.Ajis sensitif