Saturday, February 12, 2011

Jangan Cemarkan Kesucian Masjid


Assalamualaikum dan salam Perjuangan


umum mengetahui perjuangan rakyat Mesir menentang Husni Mubarak yang akhirny telah berjaya menumbangkan rejim yang telah memerintah selama 30 tahun. setiap tindakan dan perjuangan yang dilakukan oleh rakyat Mesir itu disokong sepenuhnya oleh TSB bahkan didoakan agar berjaya agar mesir itu segera pulih seperti biasa.

Namun di Malaysia lain pula kisahnya, siri tunjuk perasaan sebagai menunjukkan rasa solidariti mereka adalah pelik. dua minggu lepas bagaimana tunjuk perasaan yang dilakukan di depan pejabar kedutaan US bagi menuntut Husni Mubarak letak jawatan adalah satu tindakan yang "KURANG BIJAK". kenapa perlu pergi kedutaan US. umum mengetahui bahawa Husni Mubarak adalah proksi kepada negara US namun adakah suara serta memorandum itu di ambil peduli oleh mereka. TSB pasti Memorandum yang masuk pasti terus ke bakul sampah.

Di UKM pula kesucian masjid itu telah dicemar, dengan tindakan melakukan adegam membakar poster Husni Mubarak di DALAM KAWASAN MASJID. kenapa mesti ianya dilakukan didalam kawasan masjid? tidak ada kah tempat lain untuk menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap tindakan tersebut. jika dilihat kepada sejarah, Masjid sentiasa digunakan oleh golongan ini untuk melakukan provokasi. dan lebih malangnya apabila ianya dilakukan selepas solat jumaat. kerana pada waktu inilah mahasiswa ramai dan mereka ingin menunjukkan kebodohan mereka. lihat sahaja di mesir, adakah tunjuk perasaan yang dilakukan oleh rakyat itu berlaku di kawasan masjid? kawasan-kawasan tempat ibadah islam? tapi kenapa di malaysia ini ramai pula yang berlebihan? ingin menunjuk rasa solidariti atau ingin menunjuk-nunjuk sebab PRK semakin menghampiri? bila mahasiswa tidak ambil peduli dikata pula mahasiswa mandom, tidak cakna dan sebagainya kerana mereka lebih tahu segalanya berbanding apa yang rakyat Mesir lakukan. Tepuk dada tanya iman. hentikanlah gunakan masjid sebagai medan provokasi anda.

tindakan rakyat mesir berjaya membawa kepada runtuhnya Rejim Mubarak

"Perpaduan Asas Keharmonian"

No comments: