Tuesday, February 15, 2011

Politik Nilai



Assalamualaikum dan Salam Perjuangan

17 Februari adalah hari Penamaan calon bagi permulaan kepada Pilihan Raya Kampus UKM sesi ini. penamaan calon biasanya akan panas dengan adegan-adegan provokasi dan sebagainya. jikalau tahun lepas terdapat golongan yang membawa pasukan berkuda dalam perarakan mereka. tahun ni tak tahu apa pula binatang yang akan menjadi IKON mereka.

adakah ini jenis-jenis politik nilai dan keintelektualan yang dibangga-banggakan oleh mereka yang mengatakan bahawa mereka yang paling mengamalkan nilai-nilai terbaik dalam berpilihan raya. itu belum lagi dengan kes berarak beramai-ramai pada waktu malam sambil terjerit-jerit tidak kira lelaki mahupun perempuan.

pada permulaan esok kita akan melihat sejauhmana politik nilai itu diamalkan oleh mereka-mereka yang bijak dan pandai didalam Universiti. mahasiswa mampu menilai siapa yang sebenarnya layak untuk menjadi pemimpin. provokasi berupa ajakan debat adalah satu taktik lama yang merupakan satu provokasi untuk menyerang keperibadian. mungkin selepas ini akan lebih ekstrim.

kalah menang adat pertandingan. kepada pejuang-pejuang TSB dan Aspirasi teruskan usaha dan kemenangan. anda

"Takkan Sekali Berundur"

No comments: