Friday, February 18, 2011

ASPIRASI UNIVERSITI


Assalamualaikum dan Salam Pilihan Raya

memetik mengenai persoalan yang diajukan oleh GMUKM mengenai siapa sebenarnya yang lebih menonjolkan "Aspirasi Universiti" di kampus adakah ASPIRASI atau pun GMUKM. GMUKM mmbangkitkan persoalan mengenai Falsafah universiti yang dipegang oleh mereka adalah yang benar-benar menjunjung 'Aspirasi Universiti'.

TSB memberi cadangan kepada GMUKM agar jangan menyempitkan idea 'Aspirasi Universiti'. Umum mengetahui dasar perjuangan Aspirasi UKM adalah "menjunjung Aspirasi Universiti" dan ini dipegang semenjak penubuhannya pada tahun 2002. memang benar pengertian yang dibawa mengenai maksud Aspirasi tersebut tapi pandangan biarlah jangan prejudis kerana anda bukan berjuangan bersama dengan Aspirasi UKM dalam barisannya.

Hasrat yang dibawa oleh aspirasi untuk universiti juga mewakili semua kaum yang terdapat di Universiti kerana Aspirasi itu gabungan antara TSB, CCC dan PAH yang bersama-sama membawa Aspirasi Universiti dan bukannya jumud terhadap kumpulan tertentu sahaja. Dan selama ini hasrat Universiti ini seperti falsafah visi, misi dan didukung oleh penggerak-penggerak Aspirasi yang berjuangan dan bergerak bersama-sama dengan universiti. adakah GMUKM bersama-sama dengan Universiti selama ini?

walaupun berpegang dengan falsafah universiti adakah GMUKM itu benar-benar berada dilandasan yang sama dengan falsafah Universiti. setelah kekacauan demi kekacauan, memburuk-burukkan nama universiti sehingga ke peringkat antarabangsa adakah itu yang dikatakan sejajar dengan falsafah universiti? Adakah Ber-Gm itu adalah menepati landasan Falsafah UKM tepuk dada Tanya iman..

“Belajar Lebih Baik”

2 comments:

Jerung Sakti said...

apa itu ASPIRASI UNIVERSITI ? jelaskan. straight forward. tak perlu spin.

Budiman Mohd Zohdi said...

teruskan bekerja dan bina rangkaian
http://mindabudiman.blogspot.com